Toegevoegde waarde van een lokale website

 In Website ontwerp

Het verkopen van lokale services of goederen is niet gemakkelijk met alle grote reuzen om ons heen. Echter kan een lokale website een extra waarde toevoegen die niet altijd wordt erkend. 

De belangrijkste start is om te erkennen dat met het in huis halen van een professioneel website design er ook een waarde gecreëerd wordt, die niet direct in één maand zichtbaar is. In het verleden hebben wij opgemerkt dat men nog wel eens naïef kan zijn over de impact en het bereik dat een website in een lokale omgeving kan hebben binnen 15 a 20 kilometer radius.

Stelt u zich eens voor, u wilt een website? U ontvangt de offerte, maar bedenkt zich dan… “Mijn neefje kan dit ook”!

Daarom gaan wij verder in op de extra toegevoegde waarde een professioneel webdesign u kan opleveren.

Website als investering

Bijna geen ondernemer heeft de luxe van enorme cashflows om aan digitale projecten te besteden. Het is daarom van belang om de strategische waarde te erkennen van een website, zoals de toekomst en de groei van de onderneming.

Uw (potentiële) klant is te analyseren

Bij elke website leveren wij een Google Analytics module. Met deze module van Google is nagenoeg ALLES te meten, zoals waar uw bezoekers vandaan komen, welke leeftijd, hoe ze op uw website terecht zijn gekomen, wat zij lezen en welke pagina’s het belangrijkst zijn. Klanten kunnen zo direct inzien wat de website oplevert aan bezoeken en wie deze bezoekers zijn.

Creëer jouw imago, maar dan in eigen hand

Niets is zo frustrerend als afhankelijk zijn van een ander. Erken dat wanneer je geen website hebt, het imago online bepaalt wordt door andere website’s, zoals de telefoongids, Google reviews of andere misschien wel louche sites. Daarnaast kan uw concurrent de informatie wel gestructureerd hebben weergeven, waardoor deze de lokale zoekresultaten domineert.

Stel uw potentiële klant pakt de telefoon, wie kiest hij of zij?….

Verbeter de productiviteit

Het is waarschijnlijk het laatste waar je aan denkt, maar een website kan de productiviteit verbeteren. Neem nou een contact formulier, mensen zijn geneigd eerder een contact formulier in te vullen dan de telefoon op te pakken. Het is gemakkelijker en de barrière om contact te zoeken ligt lager.  Het biedt niet alleen maar leads naar uw bedrijf, maar het stelt je ook in staat om met betere antwoorden te komen, dan direct een antwoord aan de telefoon.

Onbeperkte mogelijkheden

De mogelijkheden met een lokale website zijn ongekend, het brengen van unieke inhoud, nieuwsbrieven, statistieken, gratis campagnes en allerlei handige plugins die de website kunnen versterken.

Webdesign

Hoewel in een lokale omgeving de mond-op-mond reclame altijd nog het beste werkt, draait de reputatie niet alleen maar daarom. Het hebben van een professioneel imago is nog steeds van groot belang. Het hebben van een goed design is belangrijk voor een lokale onderneming.

Een Amerikaanse (grotere) collega in de reclame heeft onderzocht dat 65% van de consumenten vond dat een digitaal ervaring van een lokale onderneming hun mening veranderde over de producten en services van diezelfde onderneming. Onderschat dus niet de kracht van een online imago!

Nog niet overtuigd?

Geen probleem, investeren in een website kost niet alleen geld, maar kost ook een investering aan tijd. Laten we proberen in deze alinea de laatste feiten nog op een rij te zetten.

In September 2013 is er onderzocht dat 94% van de consumenten online is gaan zoeken naar een lokale ondernemer om daar producten of diensten af te nemen. Van deze groep heeft uiteindelijk 59.5% de aankoop gedaan bij diezelfde lokale ondernemer.

Daarnaast is in september 2013 onderzocht dat 83% van de Amerikaanse consumenten het hebben van een website of het gebruik van sociale media een belangrijke factor vond wanneer zij een lokaal bedrijf kozen.

Google je concurrent! Bekijk online het aanbod van de website’s van concurrenten in een straal van ongeveer 20 kilometer. Met vaak simpele handelingen is een website geoptimaliseerd om tevoorschijn te komen in de resultaten van Google. Ga in de schoenen staan van de bezoeker en bekijk op welke elementen de concurrentie beter of slechter is.

Wat wij u bieden?

RETreclame heeft een uitgebreide kennis van niet alleen het website ontwerp, maar ook de statistieken en de bouw erachter. Wij helpen u graag verder met een eerste verkenning om de lokale markt te versterken met uw eigen website. Door allerhande tools kunnen wij u vooraf inschattingen geven en het is aan ons om op een later moment na oplevering samen met u de resultaten door te lopen.

Bekijk onze contact pagina voor meer informatie.

Recommended Posts
website teksten schrijven, web optimalisatie, content